Sarcinile de bază:
asigurarea transparenței privind activitatea Agenţiei;
facilitarea accesului publicului larg la informațiile oficiale ale Agenţiei;
facilitarea interacțiunii dintre reprezentanţii mass-media şi persoanele cu funcții de răspundere din cadrul Agenţiei;
organizarea întrevederilor conducerii Agenției și a conducătorilor subdiviziunilor Agenției cu reprezentanții mass-media;
consultarea conducerii şi angajaților Agenţiei privind menținerea bunelor relații cu reprezentanţii mass-media;
stabilirea contactelor şi comunicarea eficientă cu mass-media, gestionarea transmiterii informației şi fluxului informațional;
pregătirea şi scrierea comunicatelor de presă;
pregătirea materialelor pentru mass-media;
pregătirea şi organizarea conferințelor de presă, meselor rotunde tematice, cluburilor de presă;
actualizarea paginii electronice a Agenției, precum şi a conturilor de comunicare online (social media)la indicația conducerii;
elaborarea direcțiilor principale, obiectivelor şi planurilor de activitate ale secției;
elaborarea şi prezentarea, în termenii stabiliți, a rapoartelor de activitate ale secției;
coordonarea procesului de realizare a materialelor de vizibilitate a Agenției;
suportul în organizarea și mediatizarea evenimentelor din cadrul instituției.
Atribuțiile principale:
elaborarea comunicatelor şi materialelor de presă despre activitatea autorităţii şi a conducerii acesteia, despre politicile publice inițiate, promovate şi realizate în domeniul de activitate al Agenţiei;
intermedierea solicitărilor de presă referitor la activitatea Agenţiei şi prezentarea publică a poziției Agenţiei în calitate de Șef Secție Informare și Comunicare cu consumatorii și mass-media, dacă este delegat în acest sens de către Directorul general;
examinarea şi oferirea răspunsurilor la solicitările de informație adresate de către reprezentanții mass-media;
participarea la elaborarea materialelor informative şi a discursurilor pentru evenimentele publice la care participă conducerea Agenţiei;
oferirea suportului informațional şi consultativ reprezentanților businessului alimentar, consumatorilor și mass-media privind specificul domeniului de activitate al Agenției prin plasarea informației pe pagina web al Agenției;
asigurarea difuzării, în mod operativ, pentru publicul larg, a informației de interes public, privind activitatea Agenţiei;
asigurarea interacţiunii conducerii autorităţii cu reprezentanţii mass-media;
organizarea periodică a cluburilor de presă, întâlnirilor oficiale între conducerea autorităţii şi reprezentanţii mass-media;
informarea conducerii autorităţii despre atitudinea opiniei publice faţă de situația din domeniu;
coordonarea elaborării documentelor de politici în domeniul informării şi comunicării;
asigurarea dreptului consumatorilor de acces la informație, consultare și ghidare întru soluționarea solicitărilor lor cu redirecționrea spre direcțiile de competență, privind specificul domeniilor de activitate a Agenției;
ghidarea practică pentru consumatori și operatori din businessul alimentar, privind modalitatea și căile de depunere a unei petiții întru sesizarea neconformităților notificate sau declarate de către aceștea, referitor la produsele agroalimentare și serviciile prestate de către operatorii din domeniul businessului agroalimentar.
asigurarea funcționalității Call centrului de comunicare și asistență consultativă cu consumatorii de servicii alimentare și operatorii pe domeniul agroalimentar.
informarea societății civile în privinţa Regulamentelor, procedurilor specifice aprobate şi realizate de Agenţie, care pun în aplicație legislația;
planificarea şi realizarea campaniilor media şi de comunicare, organizarea conferințelor de presă, vizitelor de informare şi documentare în teritoriu şi alte activităţi pentru reprezentanţii mass-media;
crearea şi actualizarea permanentă a bazei de date privind mass-media națională, şi a celei acreditate în Republica Moldova.
monitorizarea publicațiilor mass-media şi întocmirea rapoartelor periodice privind aprecierea activității Agenţiei de către publicul larg şi informarea conducerii despre rezultatele monitorizării;
participarea la analizarea studiilor sociologice şi rapoartelor efectuate de diverse instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale, în vederea formulării propunerilor privind îmbunătăţirea şi menţinerea imaginii pozitive a Agenţiei;
organizarea cercetării şi studiilor opiniei publice privind activitatea Agenţiei, politicile publice iniţiate şi promovate de aceasta;
efectuarea vizitelor de documentare în teritoriu, în vederea informării corecte a publicului despre situaţia din domeniul de activitate al Agenţiei.
Constituția Republicii Moldova nr.1/1994;
Codul administrativ nr.116/2018;
Codul Contravențional nr.218/2008;
Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative;
Legea nr.982/2000 privind accesul la informație;
Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
Legea nr. 105/2003 privind protecția consumatorilor;
Legea nr. 306/2018 privind siguranța alimentelor;
Codul Deontologic al jurnalistului din Republica Moldova.
Pentru primirea informațiilor suplimentare:
Sergiu Sîrghi – șef al Direcție
Tel: 0-22-264-698
e-mail: sergiu.sirghi@ansa.gov.md
Iulia Vicol – specialist superior, comunicare cu consumatorii
Tel: 022-264-643
e-mail: iulia.vicol@ansa.gov.md
Mariana Gratii – specialist principal, comunicare cu mass-media
Tel: 0-22-264-698
e-mail: mariana.gratii@ansa.gov.md